Resveratrol Mampu Rawat Kencing Manis

Resveratrol Mampu Rawat Kencing Manis?

Assalammualaikum dan selamat sejahtera buat semua. Terima kasih kerana sudi datang ke blog ini. Betul ke resveratrol mampu buat begitu? Jom baca lebih lanjut untuk tahu.

Resveratrol Mampu Rawat Kencing Manis

Sekarang dah ramai yang disahkan menghidap penyakit kencing manis atau diabetes ni. Dan ia bukan lagi dari faktor keturunan tapi lebih kepada faktor cara hidup dan faktor pemakanan seseorang. Masa di Public Health Talk Awareness oleh Prof. Dr. Haresh Kumar ada menyatakan yang faktor keturunan hanya beri risiko 5% sahaja. Yang menyumbang kepada 30% risiko menghidap diabetes ini adalah faktor pemakanan dan lifestyle tadi.

Seperti berkembangnya restoran 24 jam, seperti itu jugalah ramainya rakyat Malaysia ni suka lepak di kedai makan walaupun dah lewat malam. Pekena pula teh tarik, kopi panas kaw punya. Fuhh, nikmat! Belum masuk lagi nasi lemak sambal ikan bilis. Roti canai. Nasi setinggi gunung. Fuhh…kenyangggg. Balik rumah, tidur pun sedap. Hehe.

Tahu kan? Semua makanan dan minuman tersebut mempunyai kandungan gula yang tinggi. Gula dah tinggi, kalori jangan ceritalah. Memang masyuk punya. Haha. Itu baru waktu makan malam. Belum masuk makan pagi, tengah hari. Kalau yang ada tea time tu makan kuih, 2 kali pula tu. Dah berapa banyak gula agak-agaknya kita telan?

Ya, umur setakat 20 tahun, 30 tahun ok lagi. Belum nampak tanda-tanda. Nanti umur 50 tahun, dah nak pencen, produktiviti dah mula menurun, sistem dalam badan pun dah berusia, masa itulah agen-agen oksidan ni datang tunjuk belang. Kasi keluar semua simptom-simptom. Nanti tahu-tahu saja dah capai diabetes tahap 2. Nak?

Ataupun paling ok lah kena cucuk insulin. Lepas tu up sikit dialisis buah pinggang saja sebab buah pinggang dah rosak. Nak lagi teruk potong kaki. Kaki saja tak apa lagi. Potong sampai peha pula sebab dah busuk bernanah. Semua hasil dari rutin masa umur 20 tahun tu.

Jadi, sebelum berlakunya semua itu, kita perlu lakukan sesuatu dengan penjagaan kesihatan kita. Mulakan dengan pemakanan kita. Dan kemudian gaya hidup kita. Susah? Slow is better than never. Gitu. Tapi semua itu bermula dari kita. Bukan orang lain tau. Hidup kita, kita yang tentukan.

Macam kami, kami amalkan dengan mengambil jus Resveratrol yang diperbuat dari buah anggur Muscadin yang dipilih terbaik semasa pemprosesan. Juga mempunyai campuran polifenol yang membantu meningkatkan tahap kesihatan kita lebih baik dari sedia ada.

Jus ini mampu memperbaiki sel-sel badan kita yang telah rosak dan mati. Malah mampu membantu memanjangkan hayat sel (telomere) kita. Seterusnya memanjangkan hayat kita dan ada potensi untuk menginjak tua dengan tubuh badan yang lebih sihat.

Ia juga menjadikan tubuh kita 25 tahun lebih muda dari usia sebenar. Bayangkan kita berumur 50 tahun, tapi usia badan kita seperti berumur 25 tahun. Ini satu pencapaian yang sangat membanggakan.

Resveratrol Mampu Rawat Kencing Manis

Dan bagi penghidap penyakit kencing manis, asbab dengan konsisten pengambilan jus Resveratrol ini mampu menghindarkan suntikan insulin dalam jangka masa yang lebih lama. Buah pinggang juga terpelihara lebih lama dari jangkaan dan menjadikan kita pesakit kencing manis yang mampu mengawal paras gula terbaik sepanjang masa.

Antara jurnal-jurnal yang membuktikan Resveratrol memberikan kesan positif terhadap penyakit kencing manis adalah:

Resveratrol Mampu Rawat Kencing Manis

Resveratrol Mampu Rawat Kencing Manis

Resveratrol Mampu Rawat Kencing Manis

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *